Apple Music heeft ruim 30 miljoen betalen abonnees. De muziekstreamingdienst heeft sinds december vorig jaar 10 miljoen betalende abonnees weten te werven, maar loopt nog wel sterk achter op concurrent Spotify.

Dit heeft Apple tegenover Billboard laten weten. De groeisnelheid van Apple Music komt met een gemiddelde van 15 miljoen nieuwe betalende abonnees per jaar in de buurt van concurrent Spotify, welke de afgelopen twee jaar op jaarlijkse basis 20 miljoen nieuwe abonnees binnen wist te halen.

Jimmy Iovine, Apple’s topman achter de Apple Music-streamingdienst, geeft aan zich te realiseren dat er een lange weg te bewandelen valt om op het niveau van Spotify te komen. “Ook al voegen we miljoenen abonnees toe en de muziekcatalogus groeit, dat is niet de truc. Dat houdt geen stand’, zo geeft hij tegenover Billboard aan.

Apple zal met exclusieve content proberen de relatie tussen artiesten en muziekfans naar een hoger niveau te tillen. De Amerikaanse technologiegigant wil dit bijvoorbeeld doen met documentaires, interviews en betere marketing. Ondertussen blijft Spotify ook niet stilzitten. Zo bracht het Zweedse bedrijf onlangs zijn Xbox One-app uit en testte het een nieuwe bestuurdersmodus.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.