Twitter lijkt momenteel een nieuwe abonnementsvorm te testen dat ontwikkeld is om het bereik van zijn gebruikers platform te vergroten. De advertentiedienst moet maandelijks 99 dollar kosten en zorgt ervoor dat geplaatste tweets automatisch in de timeline van vreemden terecht komt.

Twitter kampt al een flinke tijd met tegenvallende bedrijfsresultaten. Zo wist het bedrijf in het tweede kwartaal van 2017 een omzet te behalen van 439 miljoen dollar, tegenover een omzet van 535 miljoen dollar in diezelfde periode vorig jaar. Het is daarom duidelijk dat het Amerikaanse microblogging-platform met het nieuwe advertentiemodel een nieuwe bron van inkomsten hoopt te genereren.

Gebruikers die in het verleden hebben geadverteerd op het sociale platform werden uitgenodigd om deel te nemen aan het nieuwe advertentiemodel. Ook andere geïnteresseerden kunnen zich nu aanmelden, en krijgen hiermee meteen 30 dagen aan “geautomatiseerde promotie”. Alle klanten moeten iedere twee weken een rapport krijgen waarin de behaalde resultaten van de gepromoveerde berichten staan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.